Czech English

Newsletter NaZemi

Nejnovější newsletter NaZemi přináší následující témata:
  • Fair play by mělo být podstatou fotbalu: apelujte s námi na adidas – Generální sponzor právě ukončeného mistroství světa ve fotbale v Brazílii, firma adidas, předpokládá přibližně 2 miliardy EUR na tržbách z prodeje produktů spojených s fotbalem. Naprostá většina pracujících v jejích dodavatelských továrnách si však není schopna vydělat ani na základní potřeby. NaZemi se proto připojuje k mezinárodní petici „Go All in for a Living Wage!“ směřované vedení společnosti adidas. Více informací s možností podepsat petici naleznete zde.
  • Evropská komise má nového předsedu, který podporuje fair trade – Evropský parlament v úterý 15. července zvolil Jeana-Clauda Junckera na příštích pět let novým předsedou Evropské komise (EK). Je prvním předsedou EK, který se ještě před svým jmenováním zavázal k podpoře fair trade. Více se dozvíte zde.
  • Pracující v oděvním průmyslu východní Evropy si vydělají méně než v Číně – Nová výzkumná zpráva boří mýtus o tom, že oděvy vyráběné v Evropě a Turecku jsou z hlediska pracovních podmínek „lepší“ než ty, které se vyrábějí v zemích jihovýchodní Asie a v Číně. Podle zprávy dostávají i pracující ve východní Evropě a Turecku mzdy, které nestačí ani na pokrytí jejich základních potřeb. Více informací se dozvíte zde.
  • Výroční zpráva 2013 – Podívejte se do výroční zprávy NaZemi za loňský rok. Na základě fotografií a krátkých komentářů si uděláte představu, čemu se loni věnovali a co se v NaZemi podařilo.
  • Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol – Odpovědí na výzvy, související s novým konceptem vzdělávání a jeho důrazem na globální dimenzi vzdělávání či na inkluzi ve vzdělávání, může být metoda Global Storylines. Její zavádění do praxe českých škol na 1. stupni základního vzdělávání se v uplynulém roce sledovalo v rámci projektu Global Storylines. Přečtěte si článek Lenky Slepičkové z Pedagogické fakulty MU Brno, která se na projektu podílí. Dozvíte se mj., co tento přístup přináší žákům i učitelům a v čem je inovativní.
  • Ptáme se 48 českých outdoorových značek na podmínky výroby –  Těšte se, na podzim NaZemi uveřejní výsledky prováděného výzkumu mezi 48 českými outdoorovými značkami. Zprostředkují tak unikátní informace o tom, kde a za jakých podmínek tyto značky svoje produkty vyrábí. Jsou mezi nimi například Alpine Pro, Hannah, Humi, Husky, Loap, Rejoice, UAX, Warmpeace a další.
Celý newsletter je k dispozici zde.

Kontakt

České fórum pro rozvojovou spolupráci
Vladislavova 1460/12, 110 00 Praha 1

+420 222 522 480
info@fors.cz

IČ: 71010114
DIČ: CZ71010114 (nejsme plátci DPH)

Bankovní spojení
číslo účtu: 181618095/0300
ČSOB; Anglická 20, 120 00 Praha 2

FoRS – České fórum pro rozvojovou spolupráci
je platformou českých nevládních neziskových organizací (NNO) a dalších neziskových subjektů, které se zabývají rozvojovou spoluprací, rozvojovým vzděláváním a humanitární pomocí.

Organizace ve FoRS sdílejí společný zájem prosazovat vyšší relevanci a efektivnost české i mezinárodní zahraniční rozvojové spolupráce a zvyšovat její pozitivní dopady pro obyvatele rozvojových a transformujících se zemí. 

Hlavním úkolem FoRS je zastupování společných zájmů členů a posilování spolupráce a vztahů mezi státními institucemi v ČR i EU a nevládními organizacemi na poli rozvojové spolupráce.


© České fórum pro rozvojovou spolupráci 2022 | administrace